onsdag 28 oktober 2009

Två snöbollskort

Ni har väl inte missat att InkyWings har en ny stämpeldesigner!

Min DT-kollega Åsa Danielsson har ritat ett fantastiskt ark med snögubbar.

Stämplarna går att köpa både som ett helt ark och styckevis och återfinns under Nyheter i butiken.

Och jag satte direkt igång med att göra två kort.

Jag hittade i mina gömmor vita cirkulära stommar till kort. Och vad passar inte bättre än att göra snöbollar av dem. Det bästa av allt var att det visade sig att själva kortstommen var vackert skimmrande i sig själv.

Jag började med att färga in snöbollens kanter med samma teknik som man gör distressrutor. Jag använde mig av distressdynan Wheathered Wood och ett handtag med skum på. Jag duttade handtaget på stämpeldynan och drog med handtaget från kanten och in på snöbollen. Sedan gjorde jag ibland lite cirkulära rörelser för att få färgen att smälta ihop för varje gång jag applicerat färg.
Snöflingorna jag stämplat runt kanterna kommer från ett ark med stämplar från Tim Holtz som heter Reindeer flight.

Baksidan av kortet ser även den likadan ut. Jag har använt mig av en personlig stämpel på baksidan med mitt namn på. Bara för att den som får kortet ska se vem som gjort det och för att göra det mer personligt.

Du kan beställa egna personliga stämplar från InkyWings. Det gör du här.

Här är mitt andra snöbollskort som är gjort på precis samma sätt som det första.

Snögubbarna är målade med promarkers och MCP.
Textstämpeln är även den från samma stämpelark.

På det andra kortets baksida har jag använt mig av ytterligare en stämpel från stämpelarket och skrivit mitt namn i den.

Inga kommentarer :