onsdag 28 oktober 2009

Fortsättning på stjärntemat

Det här kortet är jag riktigt nöjd med. Det gick snabbt att göra. Det ser enkelt ut och jag gillar färgerna och helhetsintrycket. Och det passar till både tjejer och killar och till såna som inte tycker om gulliga motiv. Ett ganska neutralt kort som är bra att ha liggandes hemma ifall att det skulle behövas snabbt.

Jag började med att stämpla den nya stora krackeleringsstämpeln som bakgrund. Dynan jag använde heter Pesto.

Sen fortsatte jag med att stämpla stjärnor. Till den stora stjärnan har jag använt en stämpeldyna som heter Lettuce och till de små använde jag Pesto. Båda dynorna från Adirondack.

Sedan stämplade jag den nya Gratulerar texten över alltsammans. Därefter klippte jag ut motivet och chalkade kanterna med Fluid Chalk, Chestnut Roan.

Jag har även på detta kort använt mig av Dew Drops som dekoration.

Jag ville liva upp kortet lite men inte ha för många dekorationer. Så jag stämplade några till stjärnor och klippte ut den och fäste dem med 3d kuddar så det blev lite tredimensionellt.

Sen provade jag för första gången ett speciellt 3d-lack som heter Crackle accents. Det fungerar som det vanliga 3d-lacket glossy accents men det krackelerar när det torkar. På stjärnan blev det en fin effekt.

Jag passade även på att ha crackle accents på en av stjärnorna på själva huvudmotivet också.
Men var inte för snabb med att fingra på det! Det tar en liten stund innan det torkar.

Inga kommentarer :