onsdag 28 oktober 2009

Två julkort med samma stämpel

Jag fastnade direkt när jag fick syn på denna underbara clearstamp från Bo Bunny.

Jag stämplar den med Versa Fine dyna på akvarellpapper och färglägger med distressrefiller.

Detta motiv passar perfekt till att färglägga med distresser.

Julkort nummer ett
Detta är det första kortet jag gjorde.

Högra kanten på det mönstrade pappret har jag gjort fin med hjälp av en stans från Martha Stewart.
Denna stans heter Arch Lattice och är en av mina nya favoriter.

De små runda dekorationer jag använt på kortet heter Dew drops och återfinns i InkyWingsbutik.
Den stora röda blomman är färglagd med en ny promarkerpenna som heter Burgundy.

Den mindre beiga blomman är färglagd med en brun distress.

Julkort nummer två

Även här har jag målat motivet med distressrefiller.

Insidan av kortet har jag gjort fin med en stämpel från Stampscapes, Nature Sheet 1.
Stämpel jag använt är granbarrkvisten längst upp till vänster på arket.

Stämpeldynan jag använt heter Pesto och görs av Adirondack.

Den utstansade kvisten är färglagd med promarkern Marsh Gren.

Den blå snöflingan är färglagd med distressrefillen Wheatered Wood.

Den röda blomman är färglagd med promarkerpennan Burgundy.

Den lilla beiga blomman är utstansat och sedan färglagd med en brun distressrefill. Eftersom kanterna på blomman är utstansad så tar pappret åt sig extra mycket färg runtom kanterna vilket ger en snygg effekt.

Baksidan är även den dekorerad.

1 kommentar :

ulrica sa...

FANTASTISKT fina kort, vännen!!! Och dom stämplarna från Stampscapes *suck*.. jag vill ha ALLA!!

KRAM ulrica