fredag 19 december 2008

Snabba gåbortpresenter

Nu börjar det närma sig jul och om du är bortbjuden och inte haft någon framförhållning ska jag hjälpa dig med tips på hur man snabbt får en enkel present att se lite lyxigare ut.


Jag har köpt en blomkruka och sedan fyllt den med godis. Sedan har jag klippt ut en rektangel i mönstrat papper. Satt dit sex öljetter och fäst den med ett band.
Sedan har jag färglagt ett stämplat motiv från årets julstämplar och fäst det med fästkuddar på det mönstrade pappret.
Snabbt och enkelt.




Denna ask har jag själv gjort mallen till.
Jag skar ut den i ett julpapper från Basic Grey - Wassail.Jag har dekorerat asken med en stämpel som Sockergrynet designat.
Varför inte fylla den lilla asken med hemlagat godis eller kanske något scrapgodis?
Mall till asken kan du ladda hem här:

I GSD format
Här har jag också ritat en egen mall till dessa hjärtkassar.
Den stora har jag dekorerat med en tag gjord av en stämpel från Sockergrynets julkollektion.
Den mindre kassen är dekorerad med en tag som jag stämplat en God Jul stämpel som Elisa designat.Sen har jag hängt dit en charm i krympplast som jag gjorde i lucka 1 i InkyWings blogg.
Tagsen på den större kassen.

Jag har vikt kassarna lite så att de får en mer väsk/kassform. Men det går lika bra att låta bli om man tycker att det är finare.
Mallarna till dessa kan du ladda hem här:
Mall till den stora kassen med förstärkt botten:
Som pdf:
I gsd format:
Mall till den lilla kassen

Inga kommentarer :